Kup teraz, zapłać później
Kup teraz, zapłać później

Ciesz się swoim Lightswing® od razu

30 dni na zmianę zdania
30 dni na zmianę zdania

Więc masz czas, aby się nad tym zastanowić

Zamów przed godziną 16:00, aby skorzystać z wysyłki w tym samym dniu
Zamów przed godziną 16:00, aby skorzystać z wysyłki w tym samym dniu

Przygotujemy Twoje zamówienie w tym samym dniu

Zasady i warunki

Artykuł 1 – Definicje

W niniejszych Warunkach następujące terminy mają następujące znaczenie:

1. Umowa dodatkowa: umowa, w której Konsument nabywa produkty, treści cyfrowe i / lub usługi w odniesieniu do umowy zawieranej na odległość, a te towary, treści cyfrowe i / lub usługi są dostarczane przez Przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie umowy między tą osobą trzecią a Przedsiębiorcą;
2. Okres do namysłu: okres, w którym Konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
3. Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w celach związanych z jej działalnością gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub zawodową;
4. Dzień: dzień kalendarzowy;
5. Treści cyfrowe: dane wytworzone i dostarczone w formie cyfrowej;
6. Umowa o ciągłe świadczenie usług: umowa służąca dostarczeniu towarów, usług i/lub treści cyfrowych w danym okresie;
7. Trwały noś nik danych: wszelkie środki, w tym poczta elektroniczna, które umożliwiają Konsumentowi lub Przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w taki sposób, aby umożliwić przyszłe przeglądanie i wykorzystywanie w okresie odpowiadającym celowi, do którego informacje są przeznaczone, i który umożliwia niezmienione odtwarzanie przechowywanych informacji.
8. Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie odstąpienia od umowy;
9. Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która jest członkiem Stichting Webshop Keurmerk i która dostarcza produkty, (dostęp do) treści cyfrowych i / lub usług Konsumentom na odległość;
10. Umowa zawierana na odległość: umowa zawarta przez Przedsiębiorcę i Konsumenta w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży produktów, treści cyfrowych i/lub usług na odległość, w ramach której do momentu zawarcia umowy korzysta się wyłącznie lub dodatkowo z jednej lub kilku technologii komunikacji na odległość;
11. Standardowy formularz odst ąpienia od umowy: europejski standardowy formularz odstąpienia od umowy zawarty w Załączniku 1;
12. Technologia porozumiewania się na odległość: środek, który ma być wykorzystany do zawarcia umowy bez jednoczesnego przebywania Konsumenta i Przedsiębiorcy w tym samym miejscu.

Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy

Illumade BV
François HaverSchmidtwei 2
8914 BC Leeuwarden
+31 0 854019637
kontakt@illumade.com
Numer Izby Handlowej; 60513942
Numer identyfikacyjny VAT; NL853943618B01

Jeśli działalność przedsiębiorcy podlega odpowiedniemu systemowi licencjonowania: informacje o organie nadzorującym;

Jeśli Przedsiębiorca wykonuje zawód regulowany:

  • stowarzyszenie zawodowe lub organizacja zawodowa, której jest członkiem
  • tytuł zawodowy, miejsce w UE lub w Europejskim Obszarze Gospodarczym, w którym jest przyznawany
  • odniesienie do zasad praktyki zawodowej mających zastosowanie w Holandii oraz informacje o tym, gdzie i w jaki sposób można uzyskać dostęp do tych zasad praktyki zawodowej.

Artykuł 3 – Zastosowanie

  1. Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie do każdej oferty Przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawieranej na odległość przez Przedsiębiorcę i Konsumenta.
  2. Przed zawarciem umowy na odległość Przedsiębiorca nieodpłatnie i jak najszybciej udostępni tekst niniejszych Ogólnych Warunków. Jeżeli jest to racjonalnie niemożliwe, Przedsiębiorca wskaże, w jaki sposób można zapoznać się z Ogólnymi Warunkami i że zostaną one przesłane bezpłatnie na żądanie przed zawarciem umowy na odległość.
  3. W przypadku zawarcia umowy na odległość drogą elektroniczną, tekst niniejszych Ogólnych Warunków, w drodze odstępstwa od poprzedniego punktu i przed zawarciem umowy na odległość, może również zostać dostarczony Konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby Konsument mógł z łatwością przechowywać go na długoterminowym nośniku danych. Jeśli jest to racjonalnie niemożliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie określone, gdzie można zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Handlowymi w formie elektronicznej i że zostaną one przesłane na żądanie Konsumenta bezpłatnie, drogą elektroniczną lub w inny sposób;
  4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych zastosowanie mają szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, zastosowanie mają odpowiednio akapity drugi i trzeci, a w przypadku sprzecznych warunków Konsument może zawsze odwołać się do obowiązującego postanowienia, które jest dla niego najbardziej korzystne.

Artykuł 4 – Oferta

  1. Jeśli oferta jest ograniczona czasowo lub jeśli obowiązują określone warunki, należy to wyraźnie określić w ofercie.
  2. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów, treści cyfrowych i/lub usług. Opis jest odpowiednio szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi odpowiednią ocenę produktów lub usług i/lub treści cyfrowych. Jeśli Przedsiębiorca korzysta ze zdjęć, są one prawdziwymi obrazami dostarczonych produktów i / lub usług. Oczywiste błędy lub pomyłki w ofercie nie wiążą Przedsiębiorcy.
  3. Wszystkie oferty zawierają takie informacje, aby dla Konsumenta było jasne, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty.

Artykuł 5 – Umowa

  1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, umowa staje się ważna, gdy Konsument zaakceptuje ofertę i spełni określone warunki.
  2. Jeżeli Konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, Przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi przyjęcie oferty drogą elektroniczną. Dopóki otrzymanie tej akceptacji nie zostanie potwierdzone, Konsument może odstąpić od umowy.
  3. W przypadku zawarcia umowy drogą elektroniczną Przedsiębiorca podejmie odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w zakresie elektronicznego przesyłania danych oraz zapewni bezpieczne środowisko internetowe. Jeżeli Konsument może dokonać płatności drogą elektroniczną, Przedsiębiorca zastosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa.
  4. Przedsiębiorca może, w granicach prawa, zbierać informacje o zdolności Konsumenta do wywiązania się ze zobowiązań płatniczych oraz o wszystkich faktach i czynnikach istotnych dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli, działając na podstawie wyników tego dochodzenia, Przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, jest on zgodnie z prawem uprawniony do odrzucenia zamówienia lub żądania popartego uzasadnieniem lub do dołączenia specjalnych warunków do realizacji.
  5. Przed dostarczeniem produktu Przedsiębiorca prześle następujące informacje wraz z produktem, usługą lub treściami cyfrowymi na piśmie lub w taki sposób, aby Konsument mógł je przechowywać w dostępny sposób na długoterminowym nośniku danych:
    1. adres siedziby Przedsiębiorcy, pod którym Konsument może kontaktować się w sprawach reklamacji;
    2. warunki i sposób, w jaki Konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy lub, w zależności od przypadku, jasne informacje o tym, że jest zwolniony z prawa do odstąpienia od umowy;
    3. informacje dotyczące istniejących usług posprzedażnych i gwarancji;
    4. Cena, w tym wszystkie podatki od produktu, usługi lub treści cyfrowych, w stosownych przypadkach koszty dostawy oraz sposób płatności, dostawy lub realizacji umowy zawartej na odległość;
    5. wymagania dotyczące odstąpienia od umowy, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż jeden rok lub na czas nieokreślony.
    6. standardowy formularz odstąpienia od umowy, jeżeli Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku umowy o świadczenie ciągłe, postanowienie poprzedniego ustępu ma zastosowanie wyłącznie do pierwszej dostawy.

Artykuł 6 – Prawo do odstąpienia od umowy

W przypadku produktów:

  1. Konsument może odstąpić od umowy zakupu produktu bez podania przyczyny przez okres co najmniej 14 dni. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o powód odstąpienia od umowy, ale nie może zmusić go do podania przyczyny.
  2. Okres do namysłu, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się w dniu otrzymania produktu przez Konsumenta lub osobę trzecią wyznaczoną przez niego z wyprzedzeniem, która nie jest przewoźnikiem, lub
    1. jeżeli Konsument zamówił kilka produktów w tej samej kolejności: w dniu, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatni produkt. Przedsiębiorca może odrzucić zamówienie kilku produktów o różnych terminach dostawy, pod warunkiem, że wyraźnie poinformuje o tym Konsumenta przed złożeniem zamówienia.
    2. w przypadku, gdy dostawa produktu składa się z kilku partii lub części: dzień, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatnią partię lub ostatnią część.
    3. w przypadku umowy o regularną dostawę produktów w danym okresie: dzień, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała pierwszy produkt.

W przypadku usług i treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku fizycznym:

  1. Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług lub umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku fizycznym, bez podania przyczyny w terminie co najmniej 14 dni. Przedsiębiorca może zapytać Konsumenta o przyczynę odstąpienia, ale nie może zmusić go do podania przyczyny (przyczyn).
  2. Okres do namysłu, o którym mowa w art. 3, rozpoczyna się następnego dnia po zawarciu umowy.

Wydłużony okres na zastanowienie się nad produktami, usługami i treściami cyfrowymi, które nie zostały dostarczone na fizycznym nośniku, w przypadku braku informacji o prawie do odstąpienia od umowy:

  1. Jeżeli Przedsiębiorca nie dostarczył Konsumentowi wymaganych prawem informacji o prawie do odstąpienia od umowy lub nie dostarczył standardowego formularza odstąpienia od umowy, okres do namysłu wygasa dwanaście miesięcy po zakończeniu pierwotnego okresu do namysłu zgodnie z okresem do namysłu określonym w poprzednich podpunktach niniejszego artykułu.
  2. Jeżeli Przedsiębiorca przekazał Konsumentowi informacje, o których mowa w poprzednim artykule, w ciągu dwunastu miesięcy od dnia rozpoczęcia pierwotnego okresu do namysłu, okres do namysłu upływa 14 dni po dniu, w którym Konsument otrzymał informacje.

Artykuł 7 – Obowiązki konsumenta w czasie refleksji

  1. W tym okresie Konsument powinien ostrożnie obchodzić się z produktem i opakowaniem. Konsument może rozpakować lub używać produktu tylko w zakresie niezbędnym do ustalenia charakteru, właściwości i działania produktu. Główną zasadą jest to, że Konsument może obchodzić się z produktem i sprawdzać go tylko w taki sposób, w jaki można obchodzić się z produktem w sklepie.
  2. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktu spowodowane sposobem obchodzenia się z produktem, który wykracza poza dozwolony w ust. 1.
  3. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu, jeżeli Przedsiębiorca przed zawarciem Umowy nie udzielił mu wszystkich wymaganych prawem informacji o prawie odstąpienia od Umowy.

Artykuł 8 – Wykonywanie prawa konsumenta do odstąpienia od umowy i koszty

  1. Jeżeli Konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, poinformuje o tym Przedsiębiorcę jednoznacznie za pomocą standardowego formularza odstąpienia od umowy w terminie do namysłu.
  2. Konsument zwraca produkt lub dostarcza go (upoważnionemu przedstawicielowi) Przedsiębiorcy tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia następującego po dniu powiadomienia, o którym mowa w ust. 1. Nie trzeba tego robić, jeżeli przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze produkt. Konsument zachował termin zwrotu produktu w każdym przypadku, gdy produkt zostanie zwrócony przed upływem terminu do namysłu.
  3. Konsument zwróci produkt ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i, jeśli to możliwe, w oryginalnym stanie i opakowaniu oraz zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami udzielonymi przez Przedsiębiorcę.
  4. Ryzyko i ciężar dowodu prawidłowego i terminowego wykonania prawa do odstąpienia od umowy spoczywa na Konsumencie.
  5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu. Jeśli Przedsiębiorca nie poinformował, że Konsument musi ponieść te koszty lub jeśli Przedsiębiorca wskazał, że sam je poniesie, Konsument nie musi ponosić kosztów zwrotu produktu.
  6. Jeżeli Konsument odstąpi od umowy po uprzednim wyraźnym żądaniu, aby świadczenie usługi lub dostawa gazu, wody lub energii elektrycznej, które nie zostały przygotowane do sprzedaży, nie zostały rozpoczęte w ograniczonej objętości lub określonej ilości w okresie do namysłu, Konsument zapłaci Przedsiębiorcy kwotę równą części zobowiązania już wykonanego w momencie odstąpienia od umowy w porównaniu z pełnym wykonaniem zobowiązania.
  7. Konsument nie ponosi kosztów świadczenia usług dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej, które nie zostały przygotowane do sprzedaży w ograniczonej objętości lub ilości, lub dostarczania centralnego ogrzewania, jeżeli
    1. Przedsiębiorca nie dostarczył Konsumentowi wymaganych ustawowo informacji o prawie odstąpienia od umowy, rekompensacie kosztów w przypadku odstąpienia od umowy lub standardowego formularza odstąpienia od umowy, lub
    2. jeżeli Konsument nie zażądał wyraźnie rozpoczęcia świadczenia usługi lub dostarczania gazu, wody i energii elektrycznej lub centralnego ogrzewania w okresie do namysłu.
  8. Konsument nie ponosi żadnych kosztów za pełne lub częściowe dostarczenie treści cyfrowych, które nie są przechowywane na nośniku fizycznym, jeżeli
    1. przed dostawą nie wyraził wyraźnej zgody na rozpoczęcie wykonywania umowy przed upływem okresu do namysłu;
    2. nie potwierdził utraty prawa do odstąpienia od umowy w momencie wyrażania zgody; lub
    3. Przedsiębiorca nie potwierdził oświadczenia Konsumenta.
  9. Jeżeli Konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, wszystkie dodatkowe umowy wygasają z mocy prawa.

Artykuł 9 – Obowiązki przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy

  1. Jeżeli Przedsiębiorca umożliwi powiadomienie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, niezwłocznie prześle zwrotne potwierdzenie odbioru.
  2. Przedsiębiorca zwróci wszystkie płatności dokonane przez Konsumenta, w tym wszelkie koszty dostawy, które Konsument może naliczyć za zwrócony produkt, tak szybko, jak to możliwe, ale w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy. O ile Przedsiębiorca nie zaproponuje, że sam odbierze produkt, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu udowodnienia przez Konsumenta, że zwrócił produkt, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  3. Przedsiębiorca korzysta z tych samych środków płatności, z których korzystał Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inną metodę. Zwrot kosztów jest dla Konsumenta bezpłatny.
  4. Jeśli Konsument wybrał droższą metodę dostawy zamiast najtańszej standardowej dostawy, Przedsiębiorca nie musi zwracać dodatkowych kosztów za droższą metodę.

Artykuł 10 – Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

Przedsiębiorca może wyłączyć następujące produkty i usługi z prawa do odstąpienia od umowy, ale tylko wtedy, gdy Przedsiębiorca powiadomił o tym wyraźnie w momencie składania oferty lub w dowolnym momencie przed zawarciem umowy:

  1. Produkty lub usługi, których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które Przedsiębiorca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy;
  2. Umowy zawierane podczas aukcji publicznej. Aukcja publiczna jest definiowana jako metoda sprzedaży, w ramach której Przedsiębiorca oferuje produkty, treści cyfrowe i/lub usługi Konsumentowi, który jest osobiście obecny lub ma możliwość osobistej obecności na aukcji pod kierunkiem licytatora i w ramach której zwycięski oferent jest zobowiązany do zakupu produktów, treści cyfrowych i/lub usług.
  3. Umowy o świadczenie usług, po pełnym wykonaniu usługi, ale tylko wtedy, gdy
    1. świadczenie rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą Konsumenta; oraz
    2. Konsument oświadczył, że utraci prawo odstąpienia od umowy z chwilą pełnego wykonania umowy przez Przedsiębiorcę.
  4. Umowy o świadczenie usług w zakresie udostępniania zakwaterowania na czas określony i w celach innych niż mieszkaniowe, transportu towarów, wynajmu samochodów i cateringu;
  5. Umowy związane z działalnością rekreacyjną, gdy w umowie ustalono określoną datę lub okres wykonania;
  6. Produkty wytworzone zgodnie ze specyfikacją Konsumenta, które nie są prefabrykowane i które zostały wyprodukowane na podstawie indywidualnego wyboru lub decyzji Konsumenta lub które są przeznaczone dla konkretnej osoby;
  7. Produkty łatwo psujące się lub o ograniczonej trwałości.
  8. Zapieczętowane produkty, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadają się do zwrotu i których pieczęć została naruszona;
  9. Produkty, które ze względu na swój charakter są nieodwracalnie mieszane z innymi produktami;
  10. Napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, ale których dostawa może nastąpić dopiero po 30 dniach, a których rzeczywista wartość zależy od wahań na rynku, na które Przedsiębiorca nie ma wpływu.
  11. Zapieczętowane nagrania audio i wideo oraz programy komputerowe, których pieczęcie zostały zerwane po dostarczeniu;
  12. Gazety, czasopisma lub magazyny, z wyjątkiem ich subskrypcji;
  13. Dostarczenie treści cyfrowych innych niż na nośniku fizycznym, ale tylko wtedy, gdy
    1. spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą Konsumenta;
    2. Konsument oświadczył, że w ten sposób utraci prawo do odstąpienia od umowy.

Artykuł 11 – Cena

  1. Ceny produktów i/lub świadczonych usług nie ulegną podwyższeniu w okresie ważności podanym w ofercie, z zastrzeżeniem zmian cen wynikających ze zmian stawek podatku VAT.
  2. W przeciwieństwie do poprzedniego akapitu, Przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym, które są poza kontrolą Przedsiębiorcy, po zmiennych cenach. Oferta będzie wskazywać na możliwość podlegania wahaniom oraz fakt, że wszelkie wskazane ceny są cenami docelowymi.
  3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają z nowych przepisów.
  4. Podwyższenie ceny po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy Przedsiębiorca tak zastrzegł oraz
    1. wynikają one z przepisów lub postanowień prawa, lub
    2. Konsument jest uprawniony do odstąpienia od umowy przed dniem rozpoczęcia obowiązywania podwyżki.
  5. Wszystkie ceny podane przy dostarczaniu produktów lub usług zawierają podatek VAT.

Artykuł 12 – Wykonanie umowy i dodatkowa gwarancja

  1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i / lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami wymienionymi w ofercie, z uzasadnionymi wymaganiami dotyczącymi użyteczności i / lub niezawodności oraz z obowiązującymi przepisami ustawowymi i / lub regulacjami rządowymi w dniu zawarcia umowy. Jeśli zostało to uzgodnione, Przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do innego niż normalne użytku.
  2. Dodatkowa gwarancja oferowana przez Przedsiębiorcę, jego Dostawcę, Producenta lub Importera nigdy nie wpływa na prawa i roszczenia, z których Konsument może skorzystać wobec Przedsiębiorcy w związku z niewykonaniem zobowiązań Przedsiębiorcy, jeżeli Przedsiębiorca nie wywiązał się ze swojej części umowy.
  3. “Dodatkowa gwarancja” oznacza każde zobowiązanie Przedsiębiorcy, jego Dostawcy, Importera lub Producenta, w którym przenosi on na Konsumenta określone prawa lub roszczenia, które wykraczają poza to, do czego jest prawnie zobowiązany w przypadku niewywiązania się ze swojej części umowy.

Artykuł 13 – Dostawa i wykonanie

  1. Przedsiębiorca dołoży jak największej staranności przy rezerwacji zamówień i realizacji zamówień produktów oraz przy ocenie wniosków o świadczenie usług.
  2. Miejscem dostawy jest adres podany Przedsiębiorcy przez Konsumenta.
  3. Z należytym przestrzeganiem postanowień art. 4 niniejszych Ogólnych Warunków, Przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia z dogodną szybkością, ale co najmniej w ciągu 30 dni, chyba że uzgodniono inny termin dostawy. Jeśli dostawa została opóźniona lub jeśli zamówienie nie może zostać zrealizowane lub może zostać zrealizowane tylko częściowo, Konsument zostanie o tym poinformowany w ciągu miesiąca od złożenia zamówienia. W takich przypadkach Konsument jest uprawniony do bezpłatnego odstąpienia od umowy z prawem do ewentualnego odszkodowania.
  4. Po odstąpieniu od umowy zgodnie z ustępem poprzedzającym, Przedsiębiorca zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia odstąpienia od umowy.
  5. Ryzyko utraty i/lub uszkodzenia produktów będzie ponoszone przez Przedsiębiorcę do czasu dostawy do Konsumenta lub przedstawiciela wyznaczonego z wyprzedzeniem i podanego do wiadomości Konsumenta, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.

Artykuł 14 – Umowy o świadczenie usług ciągłych: okres obowiązywania, rozwiązanie i przedłużenie

  1. Konsument może w każdej chwili wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony, która obejmuje regularne dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem zasad wypowiedzenia i z zachowaniem co najwyżej miesięcznego okresu wypowiedzenia.
  2. Konsument może w każdej chwili wypowiedzieć umowę, która została zawarta na czas określony i która obejmuje regularną dostawę produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług na koniec określonego okresu, z należytym przestrzeganiem zasad wypowiedzenia i z zachowaniem nie dłuższego niż jeden miesiąc okresu wypowiedzenia.
  3. Konsument może odstąpić od umów, o których mowa w ustępach poprzedzających:
    • w każdym czasie i nie ograniczać się do rozwiązania w określonym czasie lub w określonym okresie;
    • przynajmniej w taki sam sposób, w jaki zostały przez niego zawarte;
    • przez cały czas z takim samym wypowiedzeniem, jakie przewidział dla siebie Przedsiębiorca.
  4. Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularne dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może zostać automatycznie przedłużona lub odnowiona na czas określony.
  5. Niezależnie od postanowień ustępu poprzedzającego, umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularne dostarczanie dzienników, gazet, tygodników i czasopism, może zostać automatycznie przedłużona na czas nie dłuższy niż trzy miesiące, jeżeli Konsument może wypowiedzieć tę przedłużoną umowę pod koniec okresu przedłużenia z zachowaniem co najwyżej miesięcznego okresu wypowiedzenia.
  6. Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularną dostawę produktów lub usług, może zostać przedłużona w sposób dorozumiany na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia wynosi maksymalnie trzy miesiące w przypadku, gdy umowa dotyczy dostawy dzienników, gazet i tygodników oraz czasopism odbywających się regularnie, ale rzadziej niż raz w miesiącu.
  7. Umowa z ograniczonym okresem regularnego dostarczania próbnych dzienników, gazet, tygodników i czasopism (prenumerata próbna lub wstępna) nie jest przedłużana w sposób dorozumiany i wygasa automatycznie po upływie okresu próbnego lub wstępnego.
  8. Jeśli czas trwania umowy przekracza jeden rok, Konsument może rozwiązać umowę w dowolnym momencie po upływie jednego roku z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, chyba że rozsądek i uczciwość sprzeciwiają się rozwiązaniu umowy przed upływem uzgodnionego okresu.

Artykuł 15 – Płatność

  1. O ile umowa lub dodatkowe warunki nie stanowią inaczej, kwoty do zapłaty przez Konsumenta muszą zostać uregulowane w ciągu 14 dni od upływu terminu do namysłu lub, jeśli nie ma terminu do namysłu, w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. W przypadku umowy o świadczenie usług, okres ten rozpoczyna się w dniu, w którym Konsument otrzymał potwierdzenie zawarcia umowy.
  2. W przypadku sprzedaży produktów Konsumentom nie jest dozwolone negocjowanie zaliczki w wysokości przekraczającej 50% w Ogólnych Warunkach Handlowych. Jeśli uzgodniono zaliczkę, Konsument nie może dochodzić żadnych praw dotyczących realizacji danego zamówienia lub usługi (usług) przed dokonaniem uzgodnionej zaliczki.
  3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie poinformować Przedsiębiorcę o ewentualnych nieścisłościach w podanych lub określonych szczegółach płatności.
  4. W przypadku, gdy Konsument nie wywiązał się ze swoich zobowiązań płatniczych w terminie, a Przedsiębiorca wskazał mu, że płatność była opóźniona i wyznaczył Konsumentowi termin 14 dni na wywiązanie się ze zobowiązań płatniczych, Konsument ma zapłacić odsetki ustawowe od należnej kwoty, a Przedsiębiorca ma prawo obciążyć Konsumenta wszelkimi pozasądowymi kosztami windykacji. Te pozasądowe koszty windykacji wynoszą nie więcej niż 15% w przypadku zaległych kwot do 2500 euro, 10% w przypadku kolejnych 2500 euro i 5% w przypadku kolejnych 5000 euro, przy minimalnej kwocie 40 euro. Przedsiębiorca może odstąpić od wyżej wymienionych kwot i wartości procentowych na korzyść konsumenta.

Artykuł 16 – Procedura składania skarg

  1. Przedsiębiorca posiada dobrze nagłośnioną procedurę reklamacyjną i rozpatruje reklamacje zgodnie z tą procedurą.
  2. Reklamacje dotyczące wykonania umowy należy składać przedsiębiorcy w sposób wyczerpujący i jasno opisany w rozsądnym terminie po wykryciu wad przez konsumenta.
  3. Odpowiedzi na reklamacje składane do przedsiębiorcy będą udzielane w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeśli reklamacja wymaga przewidywalnego dłuższego czasu rozpatrzenia, przedsiębiorca odpowie w terminie 14 dni z powiadomieniem o jej otrzymaniu i wskazaniem, kiedy konsument może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.
  4. Skargę dotyczącą produktu, usługi lub usługi przedsiębiorcy można również złożyć za pośrednictwem formularza skargi na stronie konsumenckiej witryny internetowej Stichting Webshop Keurmerk(link). Skarga zostanie następnie przesłana zarówno do odpowiedniego przedsiębiorcy, jak i do Stichting Webshop Keurmerk.
  5. Webshop Keurmerk nie rozpatrzy sporu ani nie przerwie obsługi, jeśli przedsiębiorca otrzymał zawieszenie płatności, ogłosił upadłość lub faktycznie zakończył działalność gospodarczą lub sklep internetowy został zawieszony lub anulowany przez Webshop Keurmerk.
  6. Spór będzie rozpatrywany przez Webshop Keurmerk tylko wtedy, gdy konsument najpierw złożył skargę do przedsiębiorcy w rozsądnym terminie.
  7. Nie później niż dwanaście miesięcy po powstaniu sporu, spór musi zostać zgłoszony na piśmie do Webshop Keurmerk.
  8. Możliwe jest również rejestrowanie skarg za pośrednictwem europejskiej platformy ODR(link).

Artykuł 17 – Spory

  1. Wyłącznie prawo holenderskie ma zastosowanie do umów między przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki. Nawet jeśli konsument mieszka za granicą.
  2. Wiedeńska Konwencja Sprzedaży nie ma zastosowania.

Artykuł 18 – Postanowienia dodatkowe lub odmienne

Dodatkowe postanowienia lub odstępstwa od niniejszych warunków nie mogą być niekorzystne dla konsumenta i muszą być utrwalone na piśmie lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w dostępny sposób na trwałym nośniku.

Artykuł 19 – Zmiana ogólnych warunków handlowych Stichting Webshop Keurmerk

Gdy Stichting Webshop Keurmerk wprowadzi zmiany, poinformujemy o tym przedsiębiorcę za pośrednictwem newslettera i umieścimy najnowsze warunki na naszej stronie internetowej(https://www.keurmerk.info/nl/algemene-voorwaarden/).

Zmiany niniejszych warunków wchodzą w życie dopiero po ich opublikowaniu w odpowiedni sposób, przy założeniu, że w przypadku mających zastosowanie zmian w okresie obowiązywania oferty, pierwszeństwo będą miały postanowienia najkorzystniejsze dla konsumenta.

Adres Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193,
1071 HA Amsterdam.

Address Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193,
1071 HA Amsterdam.

Webshop trustmark